OBIECTIVE :
- stimularea
creativităţii, prin înlăturarea blocajelor;
- cultivarea
gustului pentru lectură, pentru frumos;
- exersarea
limbajului şi a posibilităţilor de comunicare;
- dezvoltarea
gândirii critice;
- stimularea
imaginaţiei şi creativităţii elevilor;
- cultivarea
respectului pentru cuvântul scris, pentru exprimarea corectă şi expresivă în limba română;
- polarizarea
unui număr cât mai mare şi cât mai variat de talente în jurul revistei
asociatiei.
Elevii
vor fi capabili:
- să citească diferite lecturi/cărţi adecvate
vârstei pentru îmbogăţirea vocabularului
necesar lucrului într-o ,,redactie’’;
- să-şi exprime gândurile şi sentimentele în
texte în proză sau versuri, folosind o exprimare nuanţată;
- să
coopereze în diferite situaţii de comunicare;
- să
selecteze informaţii interesante pentru câteva din rubricile revistei;
- să
manifeste interes faţă de personalităţi din lumea literaturii şi artei;
- să
participe la redactarea unei reviste.
Resurse :
a. Umane: copiii, cadre specializate
b. Materiale:
-
Echipamente: videoproiector, aparat foto, tablă
flip-chart, computer, imprimantă;
-
Consumabile: hârtie, xerox, scotch, markere, tuş pentru
imprimantă.
c. Experienţiale şi informaţionale:
reviste, cărţi, filme, înregistrări video, materiale power-point, manualele
şcolare şi auxiliare.
d. De timp: pe parcursul intregului an.
e. De autoritate şi putere: sprijin şi
susţinere Asociaţia O PARTE DIN RAI.
ROLURILE
FORMATORULUI :
- Identificarea
potenţialului copiilor;
- Stabilirea
datelor când se desfăşoară activităţile de colectare a materialelor;
- Stabilirea
sarcinilor în colectivul de ,,redacţie”;
- Consilierea
privind realizarea şi selectarea materialelor pentru revistă;
- Organizarea
şi desfăşurarea activităţilor;
- Monitorizarea
şi evaluarea activităţilor.
MODALITATI
DE PUBLICITATE:
o
Afişul
o
Invitaţia
o
Programul
o
Internetul
o
Presa
o
Radio
o
Televiziune
MODALITATI
DE FOLLOW-UP:
- Observarea sistematică
- Intervenţii directe
- Discuţii cu elevii, cu părinţii
- Schimburi de experienţă
- Produse ale activităţilor (revista)
- Înregistrări audio-video, fotografii
REZULTATE SCONTATE:
- însemnări,
reportaje, articole, imagini,
consemnări reale, de
bună calitate şi imagine
artistică;
- lărgirea
permanentă a sferei
de acoperire a
faptelor, evenimentelor importante
din viaţa colectivului de copii;
- popularizarea revistei.
„Învăţătura la om e comoară…şi
munca…cheia ei. Păzeşte bine
cheia, ca să nu pierzi comoara.”